چشم یک کره سه بعدی است که پلک رو سطح آنرا میپوشاند درصد کمی از آن را نمایان میکند.
نیروهایی که بر چشم تاثیر میگذارند از پلک پایین ، پلک بالا ،گونه ها و ابروها میباشند.
چشمهای کارتونی هم از این نیروها تاثیر میگیرند با این تفاوت که قادرند تعداد بسیار زیادی از احساسات را از طریق بیشتر باز شدن ،بیشتر بسته شدن و تغییر جهت نگاه ایجاد کنند.
حالا در این تصویر یک تغییر جهت نگاه از چپ به راست را خواهیم دید. از بالا به پایین کار بهتر و بهتر میشود
هر چه عنبیه از گوشه چشم فاصله بگیرد و ناحیه سفید بیشتر نشاندهنده هیجان و هشیاری است
عنبیه در مرکز چشم امکان ساخت بیان احساسات خیلی زیاد را فراهم و جهت دید را نامعلوم می کند.
عنبیه کوچک نشانه وحشت و خیلی کوچک علامت سردرگمی، خروج از واقعیت (در ذهن کارکتر)، یا کاهش دیداست.
حالت مست و یا گیج و مدهوش
شاید اول تصور کنید که پلک زدن فقط عملی خودبخودی است ولی بهتر است بدانید یکی از بهترین راهها برای زنده نمایش دادن کارکتر است.لذا برای بیشتر کارکترهایی که از موجودات زنده ساخته میشود برای طبیعی بودن لازم است که حس گوشتی و ضخیم بودن را داشته باشد.نحوه پلک زدن به سرعت توجه مخاطب را جلب خواهد کرد
لذا برای نشان دادن حس گوشتی بودن باید به دقت زمانبندی شود.
پلک زدن در زمان تغییر افکار(مثلا حالت ناباوری)با نحوه پلک زدن در حالت عادی متفاوت است و پلک پایین و بالا در پایین تر از نیمه چشم با هم برخورد میکنند.
در زمانی که کارکتر در حال بهوش آمدن است پلک خیلی کم در فواصل بسیار نزدیک به هم باز و بسته میشود طوری که عنبیه معلوم نشود.
درباره این سایت